SEO Strategy
Image default
Zakelijke dienstverlening

De beste manier om een online marketing bureau te vinden – SEO Strategy

online marketing bureau

 

De beste marketing specialisten zijn misschien niet de grootste of de meest bekende.

Sommige van de grootste bureaus kunnen zelfs grote tekortkomingen hebben in hun strategieën die ertoe kunnen leiden dat u uw tijd en geld verspilt aan ineffectieve inspanningen.

Hier zijn 10 dingen waar u op moet letten bij het kiezen van een online marketing bureau om mee samen te werken in 2022, zodat u er zeker van kunt zijn dat ze kwaliteit werk leveren

1) Vraag het aan collega-ondernemers

De eerste stap bij het implementeren van online marketing is het uitvoeren van een SEO-audit.

Er wordt een audit uitgevoerd om te zien hoe effectief de on-page en off-page optimalisatie van een site de inhoud aanvult.

Optimalisatie

Als een site niet goed is geoptimaliseerd, of als deze simpelweg geen relevante inhoud biedt, blijven gebruikers niet lang op de site, of stuiteren ze rechtstreeks van uw pagina’s.

Door een SEO-audit uit te voeren, kunt u eventuele problemen identificeren die moeten worden aangepakt, zodat u deze zo snel mogelijk kunt oplossen. Er zijn een aantal tools beschikbaar voor het uitvoeren van een SEO-audit, waaronder gratis tools zoals Google Search Console.

2) Google uw zoekwoorden tussen aanhalingstekens

Als je een online marketing bureau wilt vinden, begin dan met Google zoeken naar je trefwoorden tussen aanhalingstekens. Hierdoor wordt een lijst met resultaten weergegeven, gesorteerd op relevantie en tijdigheid.

Drie artikelen

Lees vervolgens ten minste twee tot drie artikelen over bedrijven die voor u zouden kunnen werken – let op wat ze zeggen over hun eigen bedrijf.

Geven ze details over hun algemene online strategie?

Pronken ze met projecten waaraan ze hebben gewerkt? Nadat je een shortlist hebt samengesteld, kun je contact met ze opnemen via e-mail of telefoon (indien beschikbaar) en kijken of ze met je willen chatten.

3) Evalueer sociaal bewijs en beoordelingen

Een van je eerste stappen zou moeten zijn om te evalueren hoe actief andere bedrijven zijn op sociale media. Reageren ze op vragen en zorgen van klanten? Brengen ze regelmatig nieuwe inhoud uit?

Social media

Het doel is niet om beter te zijn dan zij, maar om dichtbij te komen. U wilt dat klanten en potentiële klanten denken dat u net zo goed bent als (of beter dan) uw concurrenten, vooral als het gaat om klantenservice en aanwezigheid op sociale media.

Opbouwen

Een beetje vriendelijke concurrentie is niet per se slecht voor marketing – en om beter te worden in wat je doet – dus concentreer je op het opbouwen van sociaal bewijs in plaats van het nemen van potshots op je concurrenten op Twitter. Het helpt als je zelf een paar fans hebt, wat ons rechtstreeks naar stap twee leidt…

4) Bekijk hun website

Kijk op hun website om een ​​online marketing bureau te vinden. De site moet professioneel zijn ontworpen en gevuld zijn met inhoud die pronkt met hun vaardigheden, ervaring en portfolio.

Dit zal u helpen een idee te krijgen van wat u van hen kunt verwachten op het gebied van werkkwaliteit en stijl. Dat gezegd hebbende, is het belangrijk om ook al het andere over hen te overwegen.

Indrukwekkende website

Een indrukwekkende website is slechts één facet als het gaat om het kiezen van een online marketing bureau; ze zijn niet alleen verantwoordelijk voor uw website-ontwerp, maar ook voor zoekmachine-optimalisatie (SEO), pay-per-click-advertenties (PPC), beheer van sociale media, grafisch ontwerp, e-mailmarketingcampagnes … eigenlijk alles wat met moderne digitale marketing te maken heeft!

5) Onderzoek SEO-resultaten en linkprofielen

Een goede manier om uw zoektocht naar een online marketingbedrijf te starten, is door mensen te vragen die u kent.

Digitaal marketingbureau

Het is immers waarschijnlijk dat minstens een of twee van uw vrienden of kennissen iemand kennen die bij een digitaal marketingbureau werkt.

Neem dus eerst contact op met iedereen die je kent en kijk of ze je in een nuttige richting kunnen wijzen. Mogelijk kunt u zelfs enkele bedrijfscontacten vinden door online te zoeken.

internet bureau

6) Neem contact op met mensen die je kent

Als u niet zeker weet waar u moet beginnen met het zoeken naar een online marketing bureau, is het belangrijk om eerst contact op te nemen met uw netwerk.

Als een goede vriend of familielid in het verleden een bureau heeft gebruikt en hun ervaring geweldig vond, vraag hen dan met wie ze hebben samengewerkt en of ze hen zouden aanbevelen.

Aanbevelingen

Als er niemand in je opkomt, wees dan niet bang om contact op te nemen met andere ondernemers in je gemeenschap en hen om aanbevelingen te vragen. Je weet nooit wie iemand kent die je in de goede richting kan wijzen!

Organisaties

U kunt ook contact opnemen met lokale bedrijfsverenigingen of organisaties die u mogelijk advies kunnen geven. Hoewel er tal van gerenommeerde bedrijven zijn op sites zoals Angie’s List, neigen deze bronnen meer naar lokale diensten dan specifiek naar online marketingbedrijven.

7) Bekijk hun BBB-profiel

Spring niet in bed met zomaar een willekeurig marketingbedrijf. Kijk voordat u zich aanmeldt goed naar hoe lang ze al actief zijn en wat voor soort reputatie ze hebben.

BBB-profiel

Het is ook een goed idee om hun BBB-profiel (als die er is) of Google-reviews te controleren voordat je contracten gaat ondertekenen of iemand iets betaalt. Goede marketingbedrijven hoeven zichzelf niet agressief te promoten – de meeste laten hun diensten graag voor zichzelf spreken.

Slechte recensies

Als het lijkt alsof niemand van hen heeft gehoord, moet je waarschijnlijk slagen. En als ze slechte recensies hebben, is dat nog erger!

De meeste online marketingbedrijven bieden gratis consulten aan, dus zorg ervoor dat u eerst met hen praat voordat u ergens mee instemt!

8) Beoordeel hun werkkwaliteit door middel van demo’s of live projecten, vooral belangrijk als ze videoadvertenties maken

Wat u zoekt in een online marketing bureau is inhoud van hoge kwaliteit. Zorg ervoor dat hun werk van topklasse is en je kunt zelfs enkele video’s of liveprojecten bekijken die ze eerder hebben gedaan.

ROI(Return on investment)

Hoe beter hun werk, hoe hoger uw conversiepercentages zullen zijn en uw ROI zal waarschijnlijk ook aanzienlijk stijgen.

Videoadvertentie

Niet alleen dat, maar met een professionele videoadvertentie wordt het veel gemakkelijker om nieuwe klanten aan te trekken op een drukke markt.

Het is toch uiteindelijk de moeite waard om te investeren in een solide campagne en ervoor te zorgen dat degene die je kiest ervaring heeft met het maken van effectieve advertenties; anders blijven uw conversiepercentages waarschijnlijk laag, hoe goed uw product ook is!

9) Ontmoet hen en beoordeel persoonlijkheidsfit

Een van de beste manieren om persoonlijkheidsfit te beoordelen, is door vertegenwoordigers van bedrijven te ontmoeten.

Als u geïnteresseerd bent in het inhuren van een online marketing bedrijf, spreek dan een tijd af om ten minste drie of vier bedrijven te ontmoeten en hun persoonlijkheden te beoordelen terwijl ze hun methoden en diensten uitleggen. In de meeste gevallen kun je snel zien of ze goed bij je passen.

Aanpak

Als ze te agressief zijn, luister dan niet; als ze overdreven conservatief lijken en losgekoppeld van de realiteit, luister dan niet; als hun aanpak niet past bij jouw stijl of filosofie, luister dan niet.

Je snapt het idee.

Op dat moment kunt u beslissen wie u wilt inhuren en de prijzen/diensten van elk bedrijf vergelijken voordat u een definitieve beslissing neemt.

De top 10 belangrijkste punten

Er zijn duizenden online marketingbedrijven over de hele wereld, maar hoe weet u welke u moet kiezen?

Uw bedrijfskeuze kan het verschil betekenen tussen groot succes en mislukking.

Zoekwoordonderzoek

Als u toch van plan bent om online een bedrijf op te bouwen, is het essentieel dat u zoekwoordenonderzoek uitvoert.

Hulpmiddelen

Met enkele eenvoudige hulpmiddelen en een beetje tijd kunt u zoekwoorden bedenken die verkeerspotentieel voor uw website hebben.

Gebruik deze zoekwoorden voor uw marketingcampagnes en toekomstige content creatie. Hier zijn enkele online tools waarmee u aan de slag kunt: Google Zoekwoordplanner

SEO-audit

Een SEO-audit is een uitgebreide beoordeling van uw site om te bepalen of er technische problemen zijn, zoals dubbele inhoud of ontbrekende tags, die u kunnen weerhouden van de zichtbaarheid van de zoekresultaten.

Als je serieus bezig bent met online marketing, moet je ook een SEO-site-audit opzetten met ten minste drie andere bedrijven om erachter te komen wat het beste werkt voor je publiek en dienovereenkomstig wijzigingen aan te brengen.

SEO

Niet alle bedrijven kunnen dit soort consultatie echter aanbieden. Daarom is het zo belangrijk om onderzoek te doen naar hoe elk bedrijf SEO benadert voordat het wordt aangenomen.

Het juiste online marketingbureau helpt u te bepalen welke zoekwoorden het belangrijkst zijn voor uw bedrijf en een strategie te ontwikkelen die hun relevantie op zoekmachines zoals Google en Bing vergroot.

marketing diensten

Volledige inhoud controle

Het is belangrijk om een ​​inhoudsaudit te voltooien voordat u een online marketing bureau inhuurt.

Dit kan een moeizaam proces zijn, maar het helpt u ervoor te zorgen dat uw behoeften en doelen in overeenstemming zijn met wat een bureau zal voorstellen.

Statistieken

Het is ook slim om uw successtatistieken te definiëren voor wat u op alle kanalen wilt bereiken. Denk hierbij aan SEO, PPC, e-mailmarketing, sociale media – en deze doelstellingen ook te delen.

Het definiëren van zowel organisatorische als op metingen gebaseerde doelen is belangrijk bij het zoeken naar een kantoor om mee samen te werken. Probeer indien nodig uw audit uit te besteden; services van derden, zoals HubSpot, bieden downloadbare sjablonen.

Controleer sociale accounts

Duurt het laden langer dan vijf seconden? Wordt er veel gerepost, of zijn het originele ideeën? (Google maakt het gemakkelijker dan ooit om uw concurrenten te zoeken en te vinden.

Dus als u het werk van uw bedrijf op de sociale-media-accounts van iemand anders ziet zonder vermelding, heeft u mogelijk een probleem.)

  • Zijn hun koppen aantrekkelijk en aantrekkelijk om te lezen?
  • Bieden ze waardevolle inhoud die waarde toevoegt aan het leven van consumenten?

Als hun Facebook-pagina minder dan 5.000 likes heeft (en stagneert), kun je beter ergens anders kijken. Bekijk sites zoals Facebook Mentions, Klout of zelfs Simply Measured – het zal geven.

U een idee van hoeveel grip ze in de loop van de tijd hebben gewonnen en helpt u te bepalen waar uw bedrijf eruit moet zien.

Online marketing bureau in Nederland

Als je als ondernemer op zoek bent naar een online marketing bureau in Nederland, dan weet je zeker dat je een paar dingen aan je hoofd hebt.

  • Hoeveel kost het?
  • Zullen ze alle aspecten van mijn digitale marketingstrategie afhandelen?
  • Wat voor resultaten kan ik verwachten?

De waarheid is dat dit allemaal geldige vragen zijn. Met zoveel bedrijven die internet diensten aanbieden, kan het moeilijk zijn om erachter te komen welke het beste bij uw behoeften past.

Onderzoeken

Voordat u zich aan een bepaald bedrijf bindt, moet u even de tijd nemen om potentiële kandidaten te onderzoeken en te ontdekken hoe ze overeenkomen met uw verwachtingen.

1) Strategische planning en doelen

Een van de krachtigste manieren om een ​​bedrijf te starten, is door een strategie op te stellen en vervolgens doelen te schetsen op basis van die strategie. En in feite is een vorm van strategische planning essentieel voor elk nieuwe onderneming.

Het proces hoeft niet ingewikkeld of formeel te zijn; je kunt het in ongeveer een half uur zelf doen met een blocnote en potlood.

2) Bouw uw verkooptrechter met het vastleggen van leads en bestemmingspagina’s

Als u helemaal niet online aanwezig bent, moet u beginnen met gericht verkeer naar een pagina voor het vastleggen van leads te leiden die een soort van stimulans biedt.

Dit kan een e-book of een coupon zijn. Met andere woorden, zoiets eenvoudigs als een leadmagneet die ze kunnen downloaden en naar zichzelf kunnen e-mailen. De sleutel hier is om iets van waarde te hebben, zodat mensen het echt willen downloaden en daar willen houden.

U kunt uw eerste bestemmingspagina instellen op plaatsen zoals WordPress en Wix (vergeet alleen SEO niet). Hier is een lijst met meer dan 30 betaalbare opties voor het maken van uw eigen bestemmingspagina’s.

3) Verhoog uw verkeer met PPC-campagnes, e-mailcampagnes en retargeting-campagnes

De beste online marketingbedrijven aller tijden hebben ontdekt hoe ze winstgevende advertentiecampagnes voor hun klanten kunnen opzetten. Een type campagne dat de afgelopen jaren enorm populair is geworden, staat bekend als een PPC- of pay-per-click-campagne.

Kortom, u stemt ermee in een bedrijf te betalen elke keer dat iemand op uw advertentie klikt en uw website bezoekt.

Niet gratis

PPC-campagnes kunnen enorm effectief zijn, maar ze zijn niet gratis. Daarom is het belangrijk om een ​​online marketing bureau te kiezen dat hoogwaardige PPC-campagnes opzet en tegelijkertijd de kosten laag houdt.

4) Haal meer omzet uit inkomende leads door conversies te optimaliseren met bestemmingspagina’s, formulierontwerpen en e-mailreeksen

De infographic van HubSpot biedt praktisch advies om u te helpen het aantal conversies te verhogen. Zorg ervoor dat je een inbound marketingbureau kiest met een bewezen staat van dienst, en vergeet niet dat het creëren van content slechts een stukje van de puzzel is.

Landingspagina of formulier

Je hebt nog steeds een sterke landingspagina of formulier nodig (als je voor inkomende leads gaat) of call-to-action (als je voor uitgaande leads gaat). De beste inkomende bureaus bieden ook effectieve e-mailreeksen die zijn ontworpen om relaties te onderhouden en prospects door elke fase van uw verkooptrechter te loodsen. Als de jouwe dat niet doet, overweeg dan om van bedrijf te veranderen.

Laatste beoordeling voordat u een bedrijf inhuurt

Zorg ervoor dat je je onderzoek hebt gedaan voordat je een online marketing bureau inhuurt. Veel bedrijven zullen beloven ongelooflijke resultaten te leveren voor een relatief lage prijs.

Hoewel het voor een bureau niet onmogelijk is om die belofte na te komen, is het onwaarschijnlijk.

Voordat u een contract aangaat met een onderneming – vooral een bedrijf dat een financiële verplichting op lange termijn vereist.

moet u al deze vragen kunnen beantwoorden:

  • wat zijn hun werkelijke resultaten?
  • Hoe volgen ze die resultaten?
  • Wat was hun proces?
  • Hoe meten ze succes?

Zijn ze verantwoordelijk voor fouten of dingen buiten hun controle (zoals een wijziging in Google-algoritmen)?

Alleen omdat iemand een online marketing bureau heeft, wil nog niet zeggen dat hij goed is in internet marketing; in feite zijn ze dat hoogstwaarschijnlijk niet.